Wijzigingen aan Intervat!

Gepubliceerd op 24 oktober 2016

De administratie voert met ingang van 11 februari 2014 wijzigingen door aan de toegang tot de Intervat-applicatie voor het elektronisch indienen van onder meer de periodieke btw-aangifte. Vanaf dan zal er geverifieerd worden of u het recht heeft om in te loggen in Intervat voor een bepaalde onderneming en de btw-documenten in te dienen. Om in te loggen kan uitsluitend nog gebruik gemaakt worden van uw elektronische identiteitskaart (eID).

Bent u btw-plichtige natuurlijk persoon, dan verandert er niks, gewoon inloggen met uw eigen e-ID.
Btw-plichtige rechtspersonen die zelf hun aangiften indienen, zullen één of meerdere personen van de onderneming een “btw-delegatie” moeten geven
Bent u externe boekhouder of accountant, dan moet er voor elke btw-plichtige waarvoor u btw-aangiftes indient een “mandaat” worden aangemaakt
Wordt de btw-aangifte ingediend door een derde natuurlijk persoon (bv. familielid), dan moet ook hier eerst een “mandaat” aangemaakt worden

Voor een uitgebreide toelichting bij deze nieuwe procedure en de wijze waarop een “btw-delegatie” of een “mandaat” moet worden aangemaakt, klik hier.
Voor een korte presentatie van de nieuwe procedure, klik hier.
Men kan nu ook elk verhoudingsgetal elektronisch meedelen via Intervat en het berekeningsblad in bijlage meesturen. Voor meer info hierover, klik hier.


Heb je graag toegang tot de nieuwsberichten?

Bestaande klant?

Nieuwe klant?